|
    . . . . .  |
Samochód ten jest przygotowywany przez specjalny dział Forda – SVT (Special Vehicle Team) i sprzedawany pod nazwą Ford Mustang Shelby GT500. Z Carrollem Shelbyobecne modele nie mają nic wspólnego poza ‘noszeniem’ jego nazwiska. To ukłon Forda w kierunku ich wieloletniego współpracownika i tunera, poza tym znane nazwisko przyciąga potencjalnych nabywców.Pod maską umieszczono w pełni aluminiową, doładowaną jednostkę V8 o pojemności 5.4-litra i mocy 550 KM. To o 10 KM więcej, niż oferował poprzednik. Co ważniejsze, nowy silnik jest o 46,2 kg lżejszy od starszej konstrukcji, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i lepszy stosunek mocy do masy.Czymś, co odbiega od tradycji jest układ rozrządu. Nie ma tradycyjnego OHV i zaledwie dwóch zaworów na cylinder, są po dwa wałki rozrządu w każdej z głowic (układ DOHC – Double OverHead Camshaft) i aż cztery zawory na cylinder. Budowa ta sprawia, że jednostka zdecydowanie wyróżnia się komplikacją spośród motorów samochodów sportowych z USA. Silnik jest ‘poganiany’ sprężarką mechaniczną typu Roots. Przechodzące przez nią powietrze jest schładzane w międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego za pomocą cieczy. ‘Związek’ silnika z kompresorem wytwarza moc 527 KM przy 6200 obr./min. Przy o 50 obr./min. wyższych obrotach kończy się bezpieczny zakres pracy jednostki. Maksymalny moment obrotowy jest równie słuszny jak moc, bo 692 Nm przy 4500 obr./min.to nie mało. W układzie napędowym jest nawet manualna (tak tak, manualna) skrzynia biegów o sześciu przełożeniach.Dzięki temu ważący ponad 1700 kg Mustang powinien pojechać około 250 km/h.Zabezpieczenie polega na zainstalowaniu dodatkowych chłodnic, żeby mimo wyższej mocy utrzymać bezpieczne temperatury pracy.Dzięki temu Shelby GT500 szybciej osiąga prędkość maksymalną.Jak wiele amerykańskich samochodów, tak i GT500 ma niespecjalnie nowoczesne zawieszenie. O ile z przodu są kolumny McPhersona i dolne wahacze poprzeczne, o tyle z tyłu jest poprzeczny drążek poprzeczny (Panharda) i dwa drążki wzdłużne. Nie jest to najlepsze zawieszenie do dynamicznej jazdy Swoje mają też zrobić opony Michelin o szerokości 245 mm i profilu 35 % z przodu i rozmiarze 285/30 z tyłu. Osadzono je na felgach o średnicy 19 cali. Z przodu pojawiły się 350-milimetrowe tarcze zatrzymywane okładzinami poruszanymi przy pomocy czterech tłoczków w każdym zacisku.
W nowej wersja pojazdu zminimalizowano również problem hałasu i wibracji, które były odczuwalne zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością.
Samochód oferowany będzie w trzech wersjach – coupe, convertible oraz po raz pierwszy ze szklanym dachem.

MUstang GT500 Super Snake by Shelby dla miłośników jeszcze mocniejszych silników i jeszcze szybszej jazdy… Mustang w tej wersji może być wyposażony w silnik o mocy 630 KM lub 725 KM…
Dane techniczne wersji Super Snake
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90o
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5409 cm3
- Doładowanie: Kompresor typu Roots
- Moc maksymalna: do 810 KM przy 6700 obr./min.
- Objętościowy wskaźnik mocy: 149.75 KM/l (seryjny – 102.98 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 945 przy 4300 obr./min.
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
|