Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
Lubicie
Mustang Klub Polska w Motoorkiestrze 2018
Mustang Klub Polska organizuje w ramach 26 Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy szereg wystaw, licytacji przejażdżek Mustangami oraz licytacji wyjątkowych pamiątek i gadżetów (na Mazowszu, Podkarpaciu, w Łódzkiem, w Wielkopolsce i na Górnym Śląsku).
W Warszawie, Rzeszowie i Piotrkowie Trybunalskim będzie można podziwiać ok. 50 wyjątkowych samochodów, a także zasiliwszy puszkę WOŚP przejechać się na fotelu pasażera i doświadczyć niezwykłych wrażeń, jakie dostarcza legenda amerykańskiej motoryzacji.
We wszystkich 5 regionach będzie można wylicytować przejażdżki po mieście w dniu finału WOŚP lub w innym dogodnym terminie. Polecamy szczególnie atrakcyjne wiosenne wycieczki ok. pięćdziesięcioletnimi klasykami, pieczołowicie odrestaurowanymi przez właścicieli.
Podczas Motoorkiestry na warszawskim Autodromie Bemowo można będzie poczuć adrenalinę w tracie jazdy na specjalnie przygotowanym torze sportowym. Emocje gwarantowane! W kwietniu Mustang Klub Polska będzie w Warszawie świętował swoje X-lecie. Do stolicy zjedzie ok. 220 Mustangów. W ramach licytacji na rzecz WOŚP będzie można wygrać przejazd wraz z uczestnikami zlotu w wielkiej kolumnie Mustangów po Warszawie.
W Rzeszowie można wylicytować także przejazd Mustangiem do ślubu. Perełką będzie licytacja koszulki z podpisem Roberta Kubicy, unikalnej, limitowanej, z certyfikatem autentyczności.
Oprócz licytacji mustangowych gadżetów przewidziano też wiele innych atrakcji.
Miejsca wystaw:
- Warszawa: Autodrom Bemowo, ul. Powstańców Śląskich 127, Motoorkiestra 12.00 – 19.30
- Rzeszów: galeria Plaza Al. Rejtana 65 12.00 – 18.00
- Piotrków Trybunalski: parking ul.Antona Haeringa 14 11.00 – 14.30
Mustang Klub Polska wystawia między innymi następujące auta:
- Ciemnozielony Fastback GT390 z 1968 r., I generacja. To dokładnie taka wersja jaką wytwórnia filmowa Warner Brothers zakupiła w 1968r dla producenta Philip’a D’Antoni na potrzeby realizacji kultowego filmu BULLITT ze Steve McQueen’en w roli głównej.
6,4 L, V8, 355 KM, 579 Nm, z manualną skrzynią biegów, ok. 5s do 100 km/h… Pościg Bullitta za Dodgem Chargerem po ulicach San Francisco przeszedł do historii kina. Dziś możemy poczuć emocje jazdy takim Mustangiem na Bemowie.
Auto zakupione w USA od drugiego właściciela, do Polski przypłynęło pod koniec 2013r jako jeżdżące. Zaraz po tym trafiło do kompletnej odbudowy na nowych i w większości oryginalnych częściach. Odbudowa trwała 18 miesięcy.
Średnie spalanie w okolicy 28 l/100km, ale przy dynamicznej jeździe potrafiło przekroczyć 40 l/100km. W latach 60 paliwo w USA było bardzo dobrej jakości, do tego silnika producent zalecał paliwo 99 oktanów w standardzie USA co daje około 107 oktanów dla paliw stosowanych w Europie.
- Czerwony Shelby GT350 2017, VI generacji Mustang w wersji opracowanej przez stajnię Carola Shelby, określany, jako najbardziej drapieżny seryjnie produkowany Mustang. Jest ich w Polsce obecnie ok. 4 szt. Napędzany nowym wolnossącym silnikiem V8 Forda (Voodoo) o poj. 5,2 L i mocy 533 KM, generującym 582 Nm momentu obrotowego przy 4750 obr./min. Przyspieszenie: ok.4,2 s do 100 km/h. Właściciel zadziornie przejeździł nim sezon i doszedł do wniosku, że czas na modyfikacje i… zwiększenie mocy. Czekamy zatem na nowy sezon!
- Czerwono-czarne coupe GT 2010 by Diablica, auto znane dzięki kierowniczce Dianie, która woli jazdę bokiem, niż przodem. Ujażmia ok. 380 KM z wolnossącego V8 4,6 L.
- Błękitny kabriolet z 1968 w wersji nadwozia najbladziej utożsamianej z klasycznym Mustangiem. Zwarta kanciasta bryła z koniem na grillu i V8 4,7 L pod maską. Błękitny metalik i kremowa skóra wnętrz – poczucie elegancji w muscle car. Jednak stare V8 potrafi zawstydzić niejedno nowe auto.
- Niebieski coupe 2017 GTV8 5,0 L. Mustang nareszcie z polskiego salonu Forda, czyli przedstawiciel pierwszej ogólnoświatowej generacji VI. 420 KM i 530 Nm z wolnossącego silnika.
- Niebieski coupe GT 2005V8 4,6 L, 305 KM, 434 Nm, efektownie stylizowany wizerunkami galopującego konia. V generacja (S197) i jego retro stylizacja oraz osiągi otworzyły nową erę mody na muscle cars i rozbudziły ponownie kult Mustanga. Tego charakterystycznego auta nie zabrakło na żadnym ze zlotów i rajdów Klubu w ciągu ostatnich 9 lat.
- DMC DeLorean 1981. Samochód legenda. Bohater trylogii powrót do przyszłości, w którym pełnił rolę wehikułu czasu. Karoseria została wykonana ze stali kwasoodpornej i nie wymaga lakierowania. Jak podaje Wikipedia: “samochód sportowy produkowany seryjnie przez DeLorean Motor Company w latach 1981–1983. … Do 1983 roku wyprodukowano 8583 sztuki DMC-12. Do 2005 roku przetrwało około 6500. Obecnie w Polsce jest około 11 sztuk tego auta.” Skrzynia biegów: manualna, Silnik: V6 2,8 L, 130 KM przy 5500 obr/min, RWD, osiągi: Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.00 s, Prędkość maksymalna: 225 km/h.