s550 wersja europejska
Już za chwilę po europejskich drogach, zaczną się poruszać auta z galopujacym koniem, spełniające wymogi homologacyjne. Mustangi w specyfikacji europejskiej, aby spełnić normy UE muszą różnić się od tych na rynek Ameryki Północnej.
Na rynek europejski trafią dwie wersje silnikowe, R4 2.3 oraz V8 5.0 (silnik V6 3.7 oferowany będzie jedynie na rynku amerykańskim).
Niestety będą się charakteryzować mniejszą mocą wobec wersji US.
– moc wersji 2.3 litra wynosić będzie 314KM
– Mustang GT z silnikiem 5.0 COYOTE otrzyma jedynie 418KM wobec 441KM jakimi można cieszyć się za oceanem.
Od zawsze największym problemem właścicieli Mustangów w Polsce było dostosowanie oświetlenia swojego wymarzonego auta, tak aby można było uzyskać przegląd techniczny. Ford niestety nie oferował fabrycznych lamp z europejską homologacją. Poprzednie generacje z pomarańczowymi kierunkowskazami w tylnych światłach występowały jedynie dla wersji na rynek japoński.
Przyjrzyjmy się więc bliżej, co odróżnia VI generacje od wersji na rynek domowy.
Na masce w wersji GT (dolny egzemplarz) nie ma wlotów wentylacyjnych jakie mogliśmy zobaczyć w wersji US (górny egzemplarz).
Kolejnym elementem, który rzuca się w oczy są większe lusterka (dolny egzemplarz), wobec US (górny egzemplarz). Ford musiał je dostosować, ponieważ na starym kontynencie dla poprawy bezpieczeństwa szkła muszą mieć większą powierzchnię.
W wersji euro obrysówki na tylnym zderzaku zamiast czerwieni US (górny egzemplarz) są pomarańczowe EU (dolny egzemplarz).
Najbardziej widoczną różnicą jest zamiana koloru kloszów w tylnych lampach, z czerwonego US (górny egzemplarz) na przezroczyste (dolny egzemplarz) EU. Czerwone klosze wyglądają zdecydowanie lepiej.
W przezroczystym kloszu EU w zewnętrznej części tail lamps, miga pomarańczowy kierunkowskaz. Dwie środkowe części świecą na czerwono. W wersji US jest inaczej, klosze są czerwono i migacz miga sekwencyjnie na czerwono.
W wersji US (górny egzemplarz) widzimy że na dole zderzaka znajduje się na środku lampa światła wstecznego (jest przezroczysta). W EU (dolny egzemplarz) dodano tam czerwoną wstawkę lampy przeciwmgielnej.
Na ten moment nie znamy jeszcze ceny Mustanga dla Polski, pojawiły się natomiast cenniki dla kilku krajów:
Hiszpania od:
EcoBoost Manual: 37,000 EUR
GT Manual: 44,000 EUR
Grecja od:
EcoBoost Manual: 42,000 EUR
GT Manual: 48,000 EUR
Niemcy od:
EcoBoost Manual: 35,000 EUR
GT Manual: 40,000 EUR
Wielka Brytania od:
EcoBoost Manual: 28,995 GBP (37,800 EUR)
GT Manual: 32,995 GBP (43,000 EUR)
Jak widać różne stawki podatkowe mają duży wpływ na ceny w poszczególnych krajach. Są to ceny modeli z podstawowym wyposażaniem. Lista wyposażenia roni się od tej na rynek USA, jest uboższa. Fabrycznie dostajemy już pakiet premium, oraz track package. Zobaczymy czy z taką ceną Mustang podbije europejski rynek.
Euro spec
– 19″ felgi
– Aluminum pedals
– Ambient lighting
– Auto dimming mirror
– Bling trim surrounds
– Podwójny wydech
– Dwu strefowa klimatyzacja
– Enhanced security package
– Podgrzewane lusterka z kierunkowskazami Heated
– HID headlights
– Podświetlenia tablicy rejestracyjnej
– Skórzana tapicerka (ebony, ceramic or dark saddle)
– Skórzane obszycie dźwigni hamulca recznego
– Skórzana kierownica
– MyFord Touch with 8″ display
– Performance package
– Premium door trim
– Czujnik deszczu
– tylny dyfuzor
– Selectable drive modes
– SYNC
– Shaker sound system
– Tire pressure monitoring system
Euro Custom Package (opcjonalnie)
– Navigation system
– Luster nickle 19″ wheels
– Premium ebony leather
– Reverse park assist
– Shaker Pro
Indywidualne opcje:
– Automatyczna skrzynia biegów
– Podgrzewane fotele
– Luster nickle 19″ wheels
– Navigation system + Shaker Pro
– Ebony leather Recaro seats
– Triple Yellow
Niepotwierdzone elementy które posiadał egzemplarz na Paris Motor Show:
– Adaptive cruise control
– Pony projection lights
– Push button start
– Rear view camera
– Spoiler delete
Niepotwierdzone
– 6-way power seats
– Active grille shutter system
– Active noise cancellation
– BLIS
– Cabin air filter
– Capless fuel filler
– Driver power lumbar support
– Driver footrest
– Garage door opener
– Keyless entry
– LED fog lights
– Memory driver seat and mirrors
– Remote start (with auto transmission)
– SD card reader
– Tire mobility kit
– Track apps
– Wiper activated headlights
Już pracujemy nad sekwencyjnymi światłami w czerwonych kloszach:)
Wersję eu również przerobimy, bo ta zaproponowana przez Forda jest niedopuszczalna.
Właśnie kilka dni temu zamówiłem Mustanga. Jestem pierwszym chętnym na zmianę świateł na sekwencyjne kierunkowskazy. Proszę tylko o informacje gdzie i u kogo będę mógł to przerobić. Pozdrawiam, Paweł
Witam,
Czy znana jest już cena tych przerobionych świateł? Gdzie mają Państwo swój salon?
Jestem zainteresowany przerobieniem wersji EU. Proszę o kontakt.
Obecnie najtańszy jest Mustang w Czechach.
2.3EB – 880.000 koron
5.0 – 1.005.000 koron
W Polsce GT Convertible z pakietem premium 206 brutto.
dzwoniłem dziś do Forda, cennik startuje od 149 900, trochę dużo, liczyłem na coś koło 135 000, w Czechach od 132 000. Powiedzieli jeszcze ze jest 6 sztuk dostępnych na ten rok w tym salonie i 3 się już sprzedały, nie wiem na ile to ściema a na ile prawda.
A w jakim salonie? Bo ja też taką informację dostałem w Krakowie.
PGD Jasnogórska, Kraków
No to ja też 🙂
Podobno jest tylko 36 sztuk na PL.
Potwierdzona specyfikacja GT z Premium na PL:
BEZPIECZEŃSTWO
SYSTEM ABS Z ELEKTRONICZNYM UKŁADEM
PODZIAŁU SIŁY HAMOWANIA (EBD)
ELEKTRONICZNY UKŁAD STABILIZACJI TORU
JAZDY (ESC) (ZAWIERA: UKŁAD KONTROLI TRAKCJI
(TA) , UKŁAD WSPOMAGANIA AWARYJNEGO
HAMOWANIA (EBA) )
PODUSZKI POWIETRZNE – PODUSZKI CZOŁOWE DLA
KIEROWCY I PASAŻERA Z PRZODU, PODUSZKI
BOCZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA Z PRZODU,
PODUSZKA KOLANOWA DLA KIEROWCY
PODUSZKI POWIETRZNE – BOCZNE KURTYNY
POWIETRZNE CHRONIĄCE OSOBY W 1. I 2. RZĘDZIE
SIEDZEŃ
UKŁAD UŁATWIAJACY RUSZANIE NA WZNIESIENIACH
(HSA)
SYSTEM MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH
(TPMS)
FORD ACTIVE GLOVE BOX – SYSTEM AKTYWNEJ
OCHRONY KOLAN PASAŻERA SIEDZĄCEGO Z PRZODU
REFLEKTORY KSENONOWE – Z MANUALNĄ
REGULACJĄ POZIOMU ŚWIECENIA (BEZ
SPRYSKIWACZY)
REFLEKTORY AUTOMATYCZNE – WŁĄCZAJĄCE SIĘ
AUTOMATYCZNIE W ZALEŻNOŚCI OD POZIOMU
NATĘŻENIA ŚWIATŁA
ZAMKI DRZWI – CENTRALNY ZAMEK Z PODWÓJNYM
RYGLOWANIEM, STEROWANY PILOTEM
ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ – ZINTEGROWANE ZE
ŚWIATŁAMI PRZECIWMGIELNYMI
ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE
PRZÓD – TARCZE WENTYLOWANE 352X32 MM, Z 4-
TŁOCZKOWYMI ZACISKAMI (STANDARD W WERSJI
GT ZE SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ)
PRZÓD – BREMBO TM, TARCZE WENTYLOWANE
380X34 MM, Z 6-TŁOCZKOWYMI ZACISKAMI
(STANDARD TYLKO W WERSJI MUSTANG GT ZE
SKRZYNIĄ MANUALNĄ)
TYŁ – TARCZE WENTYLOWANE 330X25 MM
UKŁAD KIEROWNICZY – ZE WSPOMAGANIEM
ELEKTRYCZNYM (EPAS)
PRZEDNIE ZAWIESZENIE – WZMOCNIONE SPRĘŻYNY
TYLNE ZAWIESZENIE – NIEZALEŻNE
FORD EASY FUEL – SYSTEM BEZKORKOWEGO
WLEWU PALIWA, ZAPOBIEGAJĄCY ZATANKOWANIU
NIEWŁAŚCIWEGO RODZAJU PALIWA
LINE-LOCK – SYSTEM ELEKTRONICZNEJ BLOKADY
PRZEDNICH HAMULCÓW (NIEZALEŻNIE OD
TYLNYCH)
DRIVE MODE – WYBÓR TRYBU NAPĘDU: NORMAL,
SPORT +, TRACK, SNOW/WET
WYPOSAŻENIE WNĘTRZA
FORD MYKEY® – FUNKCJA PROGRAMOWANIA I
PRZYPISANIA DO KLUCZYKA OGRANICZENIA:
PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ I MAKSYMALNEJ
GŁOŚNOŚCI SYSTEMU AUDIO ORAZ MOŻLIWOŚĆ
ZABLOKOWANIA DEAKTYWACJI SYSTEMÓW
WSPOMAGAJĄCYCH BEZPIECZEŃSTWO
LAUNCH CONTROL – PROGRAM MAKSYMALNEGO
PRZYSPIESZENIA ZE STARTU (TYLKO DO SKRZYNI
MANUALNEJ)
TRACK APPS – INFORMACJA NA WYŚWIETLACZU
MIĘDZY ZEGARAMI O: SILE ODŚRODKOWEJ W
ZAKRĘCIE, CZASIE PRZYSPIESZENIA DO 48, 97 I 161
KM/H, DRODZE HAMOWANIA DO 0 Z 97 KM/H LUB
161 KM/H
UCHWYT DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW – WYKOŃCZONY
SKÓRĄ
KIEROWNICA – WYKOŃCZONA SKÓRĄ
KIEROWNICA – MANETKI DO ZMIANY BIEGÓW
(STANDARD ZE SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ)
NAKŁADKI NA PROGI PRZEDNICH DRZWI – Z
PODŚWIETLANYM NAPISEM ‘MUSTANG’, W KOLORZE
WYBRANYM DLA NASTROJOWEGO OŚWIETLENIA
RADIOODTWARZACZ CD/MP3 Z DAB+ I FORD
SYNC 2 – KOLOROWY WYŚWIETLACZ DOTYKOWY
8″, ZESTAW GŁOŚNOMÓWIĄCY Z BLUETOOTH® I
ROZBUDOWANĄ FUNKCJĄ STEROWANIA GŁOSEM
(BEZ JĘZYKA POLSKIEGO) ORAZ FUNKCJĄ
WZYWANIA POMOCY, 9 GŁOŚNIKÓW, GNIAZDA:
2XUSB, SD, AUX-IN, ZDALNE STEROWANIE
KLIMATYZACJA – DWUSTREFOWA Z AUTOMATYCZNĄ
REGULACJĄ TEMPERATURY (DEATC)
DYWANIKI PODŁOGOWE – WELUROWE, Z PRZODU
OŚWIETLENIE WNĘTRZA – DIODAMI LED Z
ELEMENTAMI NASTROJOWEGO OŚWIETLENIA (W
WYBRANYM KOLORZE Z 7. DOSTĘPNYCH)
LUSTERKO WSTECZNE – SAMOCZYNNIE
ŚCIEMNIAJĄCE SIĘ
KAMERA UŁATWIAJĄCA PARKOWANIE TYŁEM
TEMPOMAT
FORD KEYFREE – SYSTEM CENTRALNEGO ZAMKA Z
KLUCZEM ELEKTRONICZNYM (UMOŻLIWIA OTWARCIE
DRZWI I URUCHOMIENIE POJAZDU BEZ
TRADYCYJNEGO KLUCZYKA; ZAWIERA: PRZYCISK
ROZRUSZNIKA FORD POWER)
SZYBY – ELEKTRYCZNIE STEROWANE SZYBY
PRZEDNICH DRZWI, OPUSZCZANE I PODNOSZONE
JEDNYM NACIŚNIĘCIEM PRZYCISKU, Z CZUJNIKAMI
PRZESZKODY, Z FUNKCJĄ CAŁKOWITEGO
OTWIERANIA I ZAMYKANIA WSZYSTKICH SZYB
PRZEDNIE FOTELE – STYL SPORTOWY
PRZEDNIE FOTELE – ELEKTRYCZNA REGULACJA
POŁOŻENIA W 6. KIERUNKACH (NIEDOSTĘPNE Z
FOTELAMI RECARO)
DYWANIKI PODŁOGOWE – WELUROWE, Z PRZODU
ZEWNĘTRZNE EWNĘTRZNE ELEMENTY NADWOZIA
GÓRNA KRATA WLOTU POWIETRZA – W STYLIZACJI
GT
DOLNA KRATA WLOTU POWIETRZA – ZE SPOJLEREM
W STYLIZACJI GT
TYLNY ZDERZAK – Z DYFUZOREM
LUSTERKA BOCZNE – STEROWANE, PODGRZEWANE I
SKŁADANE ELEKTRYCZNIE, OBUDOWY LAKIEROWANE
W KOLORZE NADWOZIA, ZE ZINTEGROWANYMI
KIERUNKOWSKAZAMI I LAMPKAMI OŚWIETLAJĄCYMI
PODŁOŻE
RURA WYDECHOWA – 2 KOŃCÓWKI SKOŚNE, Z
WYKOŃCZENIEM CHROMOWANYM
FELGI ALUMINIOWE ZE STOPÓW LEKKICH – 19″ X 9,
WZÓR 10-RAMIENNY PREMIUM, Z WYKOŃCZENIEM
‘GLOSS BLACK’, OGUMIENIE Z PRZODU:
255/40/19; OGUMIENIE Z TYŁU: 275/40/19
ZESTAW NAPRAWCZY OGUMIENIA
INFORMACJE DODATKOWE:
GWARANCJA NA LAKIER: 2 LATA
GWARANCJA NA PERFORACJĘ NADWOZIA: 12 LAT
PRZEBIEGI MIĘDZY PRZEGLĄDAMI: 20 000 KM LUB ROK
Ja mam jeszcze w specyfikacji napisane System odtwarzania z nawigacją Sony i system nagłośnienia Shaker 12 głośników.
Nie zgadza się coś w tym wyposażeniu. W europie ksenony muszą mieć spryskiwacze i automatyczne poziomowanie, taki przepis.
Na zdjęciach w artykule jest pokazana wersja 2.3 na europe, nie ma znaczka 5.0 na błotniku oraz znaczka GT z tyłu.
Witam w zeszłym tygodniu zamówiłem autko w Gdyni i w specyfikacji jest napisane Reflektory ksenonowe – z manualną regulacją poziomu
świecenia (bez spryskiwaczy)
Xenony w Mustangu 2015 mają poniżej 2000 lumenów więc nie wymagają spryskiwaczy ani też automatyki poziomu swiecenia
Czesc,
chce zamowic Mustanga i mam dylemat czy brac 5,0 czy 2,3?
Moze to nie na miejscu pytanko ale jakie ma spalanie ta V8?
Robie 30 000 rocznie i ma to dla mnie znaczenie, wiadomo ze mustang bedzie drugim autem w rodzinie wiec przebieg bedzie mial mniejszy ale sadze ze i tak duzo bede nim jezdzil.
8.8 przy mieszanej jezdzie bez wiekszych szalenstw… ?
Oczywiscie 8.8 to ma ecoboost… 5.0 ile wlejesz tyle wypije… za to frajda jest ?
Też będę miała taki samochód… W mustangu zakochałam się juz dawno, na szkolnej wycieczce, w Zakopanem, w latach 70tych. 🙂 Zamowiłam 5,0. Trudno, jesli znalazłam pieniądze na konia to… muszę mieć i na …bat! Geg pomyśl o tym. 🙂
Cześć macie już jakieś informacje kiedy nowe autka będą w Polsce? Bo narazie mówią o sierpniu
witam też czekam na “kucyka” i jestem bardzo zainteresowany przeróbką na sekwencję w lampach
Witam!
Widzę,żetemat przeróbki świateł umarł. Sam jestem zainteresowany ale nie wiem z kim się kontaktować. W salonie forda można zakupić wersję europa, ale nie wiedzą czy będzie współpracować z sterownikiem z USA. Może ma ktoś wiedzę i coś polecić?
Czekam na wpisy lub ofertę na mail ppilas@ledboard.pl
CZy ktoś już wie jak odblokować ledy w przednich światłach. W USA się świecą u nas są zablokowane wygląda to żałośnie.
Tak już odblokowane, skontaktuj się z Pawłem z http://hd-customs.pl/ przerabia światła do nowego modelu.
Tu temat na forum:
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=3910&start=195
Zapraszamy na http://www.forum.mustangklub.pl tam odpowiadamy szybciej na pytania 🙂
Pozdrawiam
A dopytam jeszcze o moc. W USA 440KM u nas 421 dlaczego mamy mieć gorzej, ktoś słyszał jak i gdzie można zwiększyć do 440 ?
Zapewne chodzi o inne normy pomiaru. Jeden użytkownik z forum był już na hamowni i wyszło mu że seryjnie jest 450KM.
tu temat http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=10230&p=162082&hilit=Hamowania#p162082
witam byłem 2.3 litra na hamownia 290 koni
A silnik już zdążyłeś dotrzeć, ze na hamownię śmigasz? 🙂
A tak swoją drogą coś mi buczy w środku. Wszystko wyłączone
( zapłon, nawiew, radio) ale jednak coś pracuje tam… Też tak macie?
Może to fale akustyczne zmniejszające (rzekomo) poziom hałasu w środku?
Dodatkowo coś mi muzykę z penrdive’a przerywa. Wydaje się, że w losowych momentach.
Czy ktoś ma więcej informacji na temat II Wielkiej Gonitwy Mustangów i Mustang Trip Połudzie? Czy są już dostępne jakieś konkretne daty i miejsca? Czy na XVI Ogólnopolskim Zlocie Mustangów i Classic Mustang Rally VI edycji można spodziewać się jakiś specjalnych atrakcji? Jak mogę się zarejestrować na te wydarzenia?
https://contactmeasap.com/blog/best-inmate-text-apps-6/