2016 Shelby GT350R
W 1965 roku, Ford z Carroll Shelby opracowali drogowo-wyścigową wersję Forda Mustanga – GT350R. Był lżejszy, mocniejszy i posiadał wyczynowe zawieszenie, do dziś jest to jedena z najbardziej fascynujących i znanych wersji Mustanga.
Kiedy w poprzednich generacjach Ford decydował się na sprzedaż Mustangów z dodaną litrą R, zastrzegał że mogą być używane jedynie na torze. W 1995 roku potencjalni nabywcy musieli posiadać aktualną licencję wyścigową. Na szczęście GT350R na rok 2016, będzie mógł poruszać się po zwykłych drogach.
Już podstawowy GT350 oferuje niesamowite osiągi, wersja R idzie o krok dalej. Inżynierowie zrobili wiele, aby ten Mustang prezentował osiągi niedostępne dotychczas autom klasy pony car.
Priorytetem była redukcja wagi, zrezygnowano więc z takich dobrodziejstw jak: klimatyzacja, kamera cofania, tylne kanapa, czy system audio. GT350R będzie jednym z pierwszych powszechnie sprzedawanych samochodów wyposażonych w ultralekkie felgi wykonane z karbonu. 19 calowe obręcze o szerokości 11 i 11.5″ są odpowiednio lżejsze o około 6 kilogramów wobec aluminiowych odpowiedników. Wszystkie te redukcje urwały ponad 60kg wobec GT350.
Jeśli ktoś uważa, że wyścigówka w XXI wieku nie może być tak spartańsko wyposażona, to Ford oferuje Electronics Package. Który pozwoli uzupełnić wyposażenie o klimatyzacje, ekrany itp. dodatki, które tak naprawdę to nie są nam w takim aucie potrzebne, szukajacych wygód Ford powinien odsycłać do bardziej cywilnej 350tki.
Postanowiono usprawnić aerodynamikę, wyposażając GT350R w duży spoiler na bagażniku, pod którym widoczny jest zmodyfikowany dyfuzor, pod przednim zderzakiem zmiany dotknęły także splitter. Oczywiście, wszystkie te elementy wykonane są z karbonu.
Pod maską kręci się przedstawiony w GT350, 5.2 litrowy V8 VooDoo N/A o mocy ponad 500koni mechanicznych. Wraz z pozostałymi modyfikacjami pozwoli Fordowi, godnie rywalizować z głównym rywalem Camaro Z/28.