Mustang Race Car, podsumowanie 2013r
Kończy się rok 2013, a to jak zawsze czas podsumowań więc wypada napisać kilka zdań, również nt. naszego klubowego projektu budowy Mustanga na tor, czyli tzw. Mustang Race Car’a. W mijającym roku pracowaliśmy głównie nad karoserią naszego Mustanga. Napotkaliśmy na naszej drodze wiele nieprzewidzianych trudności, ale wiele udało się osiągnąć i jesteśmy już dość mocno zaawansowani w naszym projekcie. Rok kończymy z karoserią już w pełni kompletną, oczyszczoną, zaopatrzoną w profesjonalną klatkę bezpieczeństwa, wzmocnioną dodatkowymi spawami oraz wstępnie zabezpieczoną lakierniczo. Zostało kilka drobnych poprawek i jesteśmy gotowi do lakierowania końcowego. Rozebraliśmy też silnik na części, odzyskaliśmy to co się nadaje do wykorzystania i kompletujemy resztę podzespołów wyścigowego silnika 289 HiPo. Mamy też nowy most w specyfikacji odpowiedniej na tor. Razem ze skrzynią, która jest jeszcze do gruntownego przeglądu, daje to prawie kompletny zespół napędowy.
Chcieliśmy przy okazji podziękować wszystkim Pandora Bracelets Cheap firmom i ludziom, którzy nam pomogli na naszej drodze. Postaram się więc wymienić wszystkich kluczowych partnerów projektu i przekazać słowa szacunku dla tego co robią dla rozwoju motorsportu i kultury motoryzacyjnej w Polsce. Uważam, że trzeba dużo i dobrze mówić o tych, którzy wykonują dobrą robotę, szczególnie, że firmy o których mowa posiadają unikalne na krajowym rynku kompetencje. Jeżeli budujecie, modyfikujecie czy naprawiacie auto, na którym Wam naprawdę zależy i szukacie profesjonalistów godnych zaufania to firmy z naszej listy sprawdźcie koniecznie. Przekonaliśmy się na własnej skórze, że w ich pracy liczy się nie tylko robienie biznesu. Znacznie wyżej ceniona jest pasja motoryzacyjna, szacunek dla wyjątkowych samochodów i historii sportu samochodowego. Przedstawiamy firmy, które zaangażowały się w nasz projekt w 2013 roku:
Karoserię naszego Mustanga dokładnie oczyścił Zakład piaskowania karoserii
M-TECHNIK, pracujący z nowatorskimi, bezpiecznymi dla karoserii technologiami i materiałami, takimi jak np. elektrokorund.
Karoseria sam stanmarkusguitar ochodu wyścigowego wymaga wspawania klatki bezpieczeństwa, która musi spełniać określone przepisy. Jeśli chodzi o klatki bezpieczeństwa z międzynarodową homologacja FIA to jest chyba tylko jedna firma na rynku, której mogliśmy powierzyć to zadanie, i tak też się stało. Ireco Motorsport w Bielsku Białej to mistrzowie w swoim fachu i prawdziwi pasjonaci motoryzacji.
Ireco od podstaw zaprojektowało klatkę do tak rzadkiego auta, jak nasz Ford Mustang Fastback 1966 w specyfikacji FIA dla Shelby GT350.
Kolejny etap, czyli wzmocnienie spawów wykonała z kolei firma ze Zgierza, wyspecjalizowana w budowie i tuningu samochodów sportowych. Redux Motorsport, bo o tej firmie mowa, ma doświadczenie w budowie samochodów z przeznaczeniem do driftu, gdzie przeciążenia karoserii są ekstremalne.
https://www.facebook.com/pages/Redux-Motorsport/1427891357438819
Ze względu na konstrukcję i sposób łączenia elementów karoserii klasycznego Mustanga, ekipa z firmy Redux musiała wykonać tytaniczną wręcz pracę!
Specyfikacja FIA dla auta wyścigowego, które budujemy, dopuszcza zastosowanie lekkiej maski z kompozytów. Zakup maski do Shelby GT350, możliwy tylko za oceanem i sprowadzenie do Polski to poważny koszt. Na szczęście w tym pomogła nam firma spoza branży motoryzacyjnej ale bardzo mocno nam kibicująca – BB Boutique. Z pewnością wspólnie z BB Boutique jeszcze pokażemy, że seksowna bielizna, piękne kobiety i.. piękne samochody mają ze sobą wiele wspólnego;)
https://www.facebook.com/BoutiqueBielizny?fref=ts
Inne charakterystyczne dla wersji Shelby GT350 części karoseryjne: zderzak przedni oraz nakładki na błotniki, przekazała nam firma Garaż 4×4 z Wrocławia, której również serdecznie dziękujemy.
Żeby starą karoserię odnowić trwale i estetycznie, konieczne są bardzo dobre lakiery i chemia samochodowa. W naszym projekcie nie ma w tym względzie kompromisów, lakiery i całą chemię dostarcza nam firma Novol, która stworzyła całą linię tego typu produktów, dedykowanych dla samochodów zabytkowych.
Musimy wymienić jeszcze jednego partnera, który wiąże się z nami na długo, mam na myśli CarForceOne. Firmę wspierająca Mustang Klub Polska w wielu przedsięwzięciach swoim zapleczem technicznym i doświadczeniem. Na etapie budowy do CFO trafią wybrane podzespoły Mustanga do przeglądu, naprawy i ew. wzmocnienia. Przegląd mostu tylnego jest już praktycznie zakończony, następna w kolejce jest manualna 4-begowa skrzynia. Docelowo CFO będzie nas wspierać także w czasie wyjazdów na imprezy sportowe, naszym wyścigowym Mustangiem.
Jeśli jednak mowa o moście, to w tym akurat przypadku szczególne podziękowania należą się klubowiczom, to dzięki ich wsparciu, dzięki temu, że chętnie kupowali koszulki i inne „cegiełki” dla wsparcia projektu, udało nam się zakupić brakujący most.
Natomiast silnik, będzie budowany przez prawdopodobnie najlepszych specjalistów w Polsce – firmę Stec Motorsport. Na razie kompletujemy części silnika, zakończenia prac zaplanowane jest w I połowie 2014 roku.
Nie można też pominąć mediów, które pomagają nam w jeszcze szerszej komunikacji tego co robimy. Głównym patronem medialnym naszego przedsięwzięcia jest Classic Auto – Magazyn Prawdziwych Samochodów http://classicauto.pl
Classic Auto to pismo z którym łączy nas miłość do klasycznej motoryzacji i sportów motorowych. Classic Auto wspólnie ze wspomnianą już firmą Novol, wypromowało serię Novol – Classic Auto Cup, w ramach której pasjonaci klasycznej motoryzacji, nawet amatorzy mogą sprawdzić się na torze. Sam z przyjemnością się w tej imprezie pojawiam ,gdy tylko pozwala mi na to czas i okoliczności, zabawa jest super i wszystkim gorąco ją polecam. Na pewno będziemy chcieli zaprezentować naszego wyścigowego Mustanga w formule Novol CA Cup. Nawet jeśli samochód nie będzie gotowy na sezon 2014, pojawimy się z nim na imprezie gościnnie, mam nadzieję
w towarzystwie naszych patronów, żeby wszystkim uczestnikom pokazać efekty naszej wspólnej pracy.
Współpracujemy z internetowymi wydaniami magazynów motoryzacyjnych Auto Świat i Top Gear. Obszerne artykuły na temat naszego projektu, przybliżające jednocześnie sylwetkę legendarnego Forda Mustanga Shelby, pojawiają się także na znanym portalu Na Temat.
Podsumowując rok 2013: wiele udało się zrobić, ale wciąż jeszcze więcej przed nami. Najbardziej pozytywne jest to, że nawiązaliśmy współpracę z firmami i ludźmi, którzy tak jak my z pasją podchodzą do klasycznej motoryzacji, kochają sport samochodowy i zawsze są chętni pomóc nawet w najtrudniejszych sprawach.
Poniżej znajdziecie listę partnerów dla naszego projektu: