Specyfikacja nowego modelu
Czekając na s550 pojawiło się wiele plotek, co Ford zaoferuje klientom pod kontrowersyjnym dla wielu pasjonatów marki nadwoziem. Wiadomym było, że do oferty wróci rzędowa czwórka z doładowaniem, cechująca się kryzysową pojemnością 2.3litra, która uzupełni obecną gamę silników V6 i V8.
Ford słowa dotrzymał i kupujący s550, będą mieli ciężki orzech do zgryzienia, którą jednostkę wybrać. 5.0 V8 jest wyborem oczywistym i co niektórzy twierdzą jedynym prawidłowym. Ale wielu z nas zaczynało od jednostki słabszej, oszczędniejszej opartej na konstrukcji V6. W modelu 2014 3.7 V6 oferowało 305KM i mały apetyt na paliwo, w 2015 roku ,,szóstka” oferuje moc na poziomie… 300KM. Problem w tym, że 305KM produkuje, ten mały wstrętny 2.3 turbo (który przy niskiej wadze sprawi wiele problemów starszym modelom z V8 ).
Przejdźmy do konkretów i liczb:
5.0L V8 (Coyote)
420 HP
530 Nm (390 Lb-Ft)
Sintered-iron forged Boss-like 302 rods and springs
Upgrade valvetrain and cylinder heads with improved port design
Larger valves and cams
New intake manifold with charge motion-control valves
Redesigned piston tops
Balanced forged crank
250km/h (155 MPH) max. prędkość
3.7L V6
300 HP
366 Nm (270 Lb-Ft)
2.3L 4 Cylinder EcoBoost
305 HP
406 Nm (300 Lb-Ft)
Twin-scroll turbocharger
Direct injection
Twin independent variable cam timing
Steel crank
3-port cylinder
Teraz pora na wymiary nadwozia: model coupe, zastępuje fastback. Convertible trafi do sprzedaży później i jego nazwa jest bez zmian.
Rozstaw osi: 2720mm (107,1″)
Długość nadwozia: 4782mm (188,3″) czyli jak w s197 (w 2005 jest nawet minimalnie mniej bo 4770mm)
Szerokość: 1920mm (75,4″) (13mm szerszy od 2014 s197)
Wysokość: 1382mm (55,4″) (38mm niższy dach)
Czyli miał być mały europejski, a znów wielki amerykaniec, szerszy z niższą sylwetką.
Dostępne kolory to: