2012 Ford Mustang Cobra Jet Twin-Turbo
Od momentu kiedy w 2008 roku Ford powrócił na tor z legendarną Cobra Jet, co roku przedstawia klientom coraz lepszą i szybszą odmianę tego najszybszego seryjnego Mustanga.
Nie inaczej jest i w tym roku, na targach SEMA zaprezentowano koncepcyjną Cobre Jet, której 5.0 Coyote wzmacniany jest dwiema turbinami. Jest to rewolucja gdyż dotychczas Ford stawiał na doładowanie kompresorami na pasek.
Zastosowano dwie turbiny wywodzące się z tych montowanych w serii silników EcoBoost. Aby zmniejszyć efekt turbo dziury zastosowano bardziej wydajne turbosprężarki oparte na jednostkach używanych w Focus-ach ST. Łopatki turbiny wykonane są ze stopu tytanu, dzięki temu zredukowano moment bezwładności o 50 procent. Użyto także łożysk kulkowych o niskim współczynniku tarcia, dzięki czemu sprężarki można kręcić do bagatela 150 000obr/min. Zastosowanie turbosprężarek ma zaoszczędzić prawie 100HP, które to tracimy do napędzania kompresorów na pasek.
Z zewnątrz wersję z turbo rozpoznamy po jednym poprowadzonym asymetrycznie czarnym pasie kiedy auto pomalowane jest na biało lub niebieskim w czarnej wersji nadwozia.