1995 Saleen S351 Mustang
Jeśli w 1995 roku miałbyś ochotę pokazać przy starcie spod świateł miejsce w szeregu temu Mustangowi, należało by się poważnie zastanowić nad wyborem auta. Bowiem czas 12,8s na 1/4 mili był naprawdę świetnym wynikiem.
Na tym unikalnym filmie promującym Saleen 351 można zobaczyć wiele ciekawych wersji mustangów, które wyjechały ze stajni Saleen od 1984roku, a także wypowiedzi choćby legendarnego Paranelli Jonsa. Video jest dość długie (prawie 15min) ale pozwala poczuć klimat lat 90.
Saleen 351 w nadwoziu Sn95 wyposażany był w silnik 351 V8 (czyli 5.8 litra) używany między innymi w Fordzie SVT Lightning, który po modyfikacjach Steva Saleen uzyskiwał 371HP (wersja S) lub nawet 480 HP (Wersja SR).
Osiągi wersji S351 (bez doładowania) to:
0-60 MPH 5,1s
0-1/4mili 13,6s
prędkość max. 172MPH( 275km/h)
Wersja SR351 z superchargerem Vortecha:
0-60 MPH 4,7s (vs 6.7s seryjny GT)
0-1/4mili 12,8s (vs 15.1 seryjny GT)
prędkość max. 186MPH (298km/h)
Saleen dzięki doświadczeniu w wyścigach skonstruował auto nie tylko szybkie, ale także doskonale prowadzące się w zakrętach i przy dużych prędkościach. Kto jeździł seryjnym SN95 z fabrycznym (kanapowym) zawieszeniem powyżej 100MPH na pewno nie jeden raz odmawiał modlitwę.
Tu wszystko zostało podporządkowane osiągom, zaczynając od pakietu stylistycznego: przedni zderzak z otworami pomagającymi lepiej chłodzić silnik, karbonowa maska o otworami także do lepszego chłodzenia, racecraft (wyścigowy) spoiler zapewniający odpowiedni docisk przy dużych prędkościach.
Przy konfiguracji zawieszenia Saleen, korzystał ze swoich bogatych doświadczeń z motosportu. Wyposażył auto m.in. w amortyzatory KONI SPORT, odpowiednie progresywne sprężyny, większy drążek stabilizacyjny na przód, K- member, Panhard Bar i rozpórki – wszystko od Griggsa. Uretanowe tuleje, wydajniejsze większe tarcze hamulcowe i zaciski.
Moc na drogę przenosiły opony w rozmiarze 255/35/18 przód i 285/35/18 tył BFGoodrich Comp t / a ZR. Montowane na magnezowych Saleen Speedline 18×8,5″ i 18×10″ (wzór ten jest jednym z najczęściej wybieranych przez kierowców SN95 jako jeden z najlepiej pasujących do sylwetki IV generacji Mustanga).
Skrzynia Tremec 3550 z dołożonym short shifter-em pomagała okiełznać moment 487@3600 lb-ft @ rpm.
Wnętrze zostało zmodyfikowane w niewielkim stopniu, dodano fotele firmy RECARO, zegarek na środku deski rozdzielczej zastąpiono wskaźnikami: doładowania i ciśnienia paliwa. Karbonowa gałka pozwalała sprawnie przerzucać biegi. Wisienką na torcie był prędkościomierz wyskalowany do 200MPH.
Na dzień dzisiejszy w Polsce nie mamy oryginalnego Saleena, możemy się jednak pochwalić pięknym czerwonym convertible z pakietem stylistycznym Saleen – Rafała.